Powered By Blogger

söndag 1 juli 2012

Spöket på Skogsgatan

Inatt när jag kom hem från min lilla krogtur höll jag bokstavligen på att kissa på mig av skräck.

Jag var lite lagom salongsberusad och skulle bara trycka i mig en nattmacka och en halvliter apelsinjuice innan det var dags att däcka mellan svala lakan.

Helt plötsligt känner jag mig iakttagen och ser en skugga som rör sig inne i vardagsrummet. Jag hinner tänka mördare, våldtäktsman och förrymd patient från psyk, innan jag inser att det är Majas svindyra gasballong från Algutsrums marknad som svävar runt och ger mig halvt psykbryt, svettningar och en puls på 200.

Shit vad sorgligt det vore om denna lilla prinsessa fick vind under sin tyllkjol och flög till himlen med sitt blonda hår och sina armbågslånga handskar... Funderar på att låta henne spendera dagen på vår altan, så får vi se om det är gynnsamma vindar för prinsessfärd idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar