Powered By Blogger

måndag 9 juli 2012

Tuttchock

Idag tilldrog sig en ganska underhållande händelse vid den stora poolen på hotellet. En tysk tjej i 14-15 års åldern bröt den sociala koden helt och valde att bada topless. Oj, oj,oj snacka om att det blev liv i luckan.

Alla kvinnor över 30 år (förutom typ jag och nån halvpackad danska) blev mäkta upprörda och jag hörde meningar som "någon måste genast kalla på hotellchefen" och "katastrof, tänk på alla barn som får se detta, de kan ju få men för livet". Herre Gud, det är ett par bröst vi pratar om, inte ett våldsamt krogslagsmål eller en eldstrid mellan gerillaarméer. Jag tror nog att barnen kommer att överleva detta trauma.

Det roliga är att jag hörde väldigt få män som klagade på denna händelse, däremot var det ganska många män som helt plötsligt slutade läsa sina böcker eller lösa sina korsord och höll ett extra vakande öga på poolen=) Det hela slutade med att den tyska tweenies mamma kom till poolen och såg sin dotter kasta frisbee lite väl lättklädd, och bikiniöverdelen åkte på ögonaböj. Ordningen var således återställd.

Annars har vi haft en bra dag. Barnen har dock tydligt markerat att vi inte behöver bemöda oss med att släpa ner dom på stranden fler gånger.  På playan är det nämligen varmt, sandigt, kladdigt och salt vatten. Poolen äger om ni frågar ungarna!

Nu ska jag och my love ta en drink på balkongen. Temperaturen ligger på svala 26 grader, sköna kvällar här!

Tyvärr lite seg uppkoppling, så ni får inte så mycket foton härifrån. Jag lovar att "bildbomba" er med semesterbilder när vi är åter i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar