Powered By Blogger

söndag 29 juli 2012

Cykeln och jag..

Barn och man hoppade in i bilen och själv fick jag för mig att cykla de fem milen hem från landet.

Eftersom detta var en spontan ingivelse hade jag ju inte bästa cykelstassen på landet, utan det fick bli lite ihopplock, Patrics cykelskor, en löpartröja, tights som jag brukar styrketräna i och så toppade jag det hela med ett par tubsockar från tidigt 80-tal. Ja, jag var ju inte pudding-pastej direkt, men man ser alltid lite corny ut i cykelkläder om ni frågar mig...

Fasen vet om det var min outfit eller dom två feta korvarna som jag tryckte till lunch, men det rullade på rätt bra idag. Jag fick ett litet blodsockerfall typ halvvägs och svängde in på Sandviks camping och köpte en påse djungevrål, saltlakrits var som bensin rakt ner i benen. Funkade svinbra!

Alltså, jag har kört fem mil idag, och får erkänna att jag är hyfsat trött. Jag kan inte fatta att när jag har cyklat Vätternrundan har jag kört denna sträcka fem gånger till. Och mina vänner; dessutom betalat 1200 spänn för det..

Nu ska barn badas, det ska packas dagis- och jobbväskor, tvättas några ton tvätt och lagas nån mat (pizza-online, why not?!) Bäst att sätta fart!

1 kommentar: