Powered By Blogger

onsdag 4 juli 2012

Lån..

Igår när vi däckat i soffan och klockan var närmare 23.30 kläcker min käre sambo "älskling, jag tycker nog vi ska amortera lite mer på huslånet". My god, ge mig ett diskussionsämne som kan vara mer osexigt än detta...

Jag vet att jag är kass på och galet ointresserad av allt som handlar om ekonomi. Det är inte så att jag är slösaktig och strösslar tusenlappar omkring mig, jag tycker bara det är sjukt ointressant. Jag vill veta följande: Finns det pengar? Har vi råd att köpa detta hus/ denna soffgrupp/detta par mockasiner? Yes or no.

Jag hamnar alltid i någon ofrivillig koma så fort det ska pratas om räntor, lånekostnader och topplån och börjar istället tänka på riktigt viktiga saker, som typ om det var Lasse Berghagen eller Lill-Babs som gjorde slut på deras förhållande eller om man kan köpa vita hissgardiner på Hemtex.

Jag nickar instämmande nån gång i kvarten så att Patric ska tro att jag är med i matchen, men jag misstänker att han fattar läget. Han är inte dum min karl. Jäkla tur att han tycker att ekonomi är underhållande och viktigt. Annars vet i tusan hur det hade gått:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar