Powered By Blogger

söndag 15 juli 2012

Trädgårdsföreningen och turisttips

Kidsen och jag flydde från trädgårdsarbetet på hemmaplan och drog till trädgårdsföreningen istället. Lämnade Patric med sjukt många orensade rabatter och 10 säckar torv, eller vad det nu var?! Barnen röjer på lekplatsen och jag håller ställningarna på en bänk i solen.

Jag fick precis frågan från några turister, troligtvis tyska, om det var något jag kunde rekommendera dem att se på sitt besök i Linköping.

Ehhhhh... För det första kom jag inte inte på en enda turistattraktion värd namnet i Linköping, men efter lite betänketid började jag stamma nåt om "Old Linkoping" and the Flyweapon-museum".. Försök förklara "chokladbod med utförsäljning av andrasorterad kexchoklad och byggnader från seklets början" och "flygsimulator" på bra engelska. Funkade sådär för mig. Finns viss risk att dessa turister hamnar nån heeeelt annanstans. Typ i Skäggetorp. Sorry. På förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar