Powered By Blogger

måndag 23 juli 2012

Sista semesterveckan och höst

Jaha gott folk, då går jag och familjen in på slutspurten av semestern, sista veckan nu! Himla tur att jag har ett jobb som verkligen gillar och att kidsen älskar att gå till dagis, annars hade nog ångesten varit mer påtaglig..

Höst är ju en årstid som brukar dela folk i två läger, antingen hatar man hösten annars tycker man att det är en rätt trevlig liten årstid. Sällan nånting där emellan.

Jag tillhör de som faktiskt uppskattar hösten, jag älskar den klara, höga luften, jag älskar svampturer på landet när man fyller korgarna med kantareller och Karl-Johan, jag älskar att få ta på mig tjocka stickade tröjor och slippa noja över att man inte är tillräckligt solbränd, jag älskar att alla bra tv-serier börjar igen och jag älskar att frossa i äppelpajer och kantarellmackor. Hösten är så himla mycket mindre kravlös än sommaren på nåt sätt.

Meeeen, jag älskar även sommaren, och den är långt ifrån slut än! Imorgon väntas finbesök från Skåne, vi ska hinna med Kolmården och förhoppningsvis även en tur med vår lilla husvagn i slutet av veckan. Solen ska enligt senaste prognosen lysa över oss några dagar framöver. Håller alla tummar för att meteorologerna för en gångs skull har rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar