Powered By Blogger

lördag 14 juli 2012

Trotsig tvååring

Idag har min yngsta stjärna testat mammas tålamod ett antal gånger. Tvåårstrotsen har bland annat visat sig genom en stripshow på Trädgårdstorget, där både blöja och klänning slets av samtidigt som hon med sin lilla gälla stämma ropade "nakenfis, nakenfis".

Under lunchen kastades det spagetti på tapeten och upp i taklampan, som om det vore serpentiner på ett barnkalas. Sist men inte minst körde hon "hälla- ut-varenda-leksak-samt-min-garderob-medan-mamma-är-på-toa-tricket". Uppskattat av tvååringen själv. Hatat av mamma. Ja, ja nu får jag en chans att rensa bort gamla pusselbitar och urväxta kläder.

Maja börjar också tycka att lillasyrrans fasoner är rätt jobbiga. Hörde henne precis säga: "Moa, nu blir jag galen på dig, nu får du bli en stor tjej, du är ju som en bebis"... Ha, ha. Undrar just var hon snappat upp det..

Hur som helst är det svårt att bli arg på nån som är söt som socker, men jag hoppas verkligen att tvåårstrotsen är en fas som går över fortare än kvickt, annars kommer jag drabbas av galopperande magsår..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar