Powered By Blogger

lördag 21 juli 2012

Parkeringsvett och andra jobbiga saker

Ett fenomen som gör mig snudd på aggressiv, och som jag stötte på även idag när jag var och handlade, är folk som snor åt sig familjeparkeringarna, trots att dom absolut inte behöver dom. Jeflar, så irriterande.

Idag behövde förvisso inte jag heller någon familjeparkering, men jag kunde ändå inte låta bli att få förhöjd puls när jag såg en man i 50-års åldern (förstås med fet BMW) sno åt sig den sista familjeparkeringen. Jädrar vad jobbigt att behöva gå 50 meter extra för att lämna in sin tipskupong eller hämta sin pizza liksom..

Andra saker som stör mig är:

• Folk som står kvar och kollar sitt kontoutdrag vid bankomaten trots att det är en halv kilometer kö bakom, ta ett steg åt sidan innan du börjar fundera på vad du köpt för 54 kronor på Rusta liksom..

• Folk som petar näsan offentligt. Okej om du är 5 år, men sist jag och kidsen åkte buss från stan satt det en man i övre medelåldern och sanerade sin näsa som om han var på jakt efter guld och borttappade ädelstenar. Blä.

• Män som kallar sin fru/sambo för "regeringen" eller "kärringen". Har även svårt för kvinnor som benämner sin respektive med "gubben". Har en ytlig bekant som alltid pratar om sin sambo som "gubben". Han är 29 år. Om man absolut måste ha smeknamn kan man väl köra på nåt trevligare, typ sockerpullan:-)

Positivt inlägg det här blev då.. Ja, ja positivt är iallafall att Moa är lite piggare. Patric och Maja är dessvärre inte fräscha... Hoppas att det sker underverk under natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar