Powered By Blogger

söndag 1 juli 2012

En sak i resten av ditt liv

Jag har en förkärlek för att ställa lite udda frågor till människor. En sak som jag tycker är ytterst intressant är att fråga folk vad dom skulle välja att äta om dom bara fick äta en och samma sak under resten av sina liv.

Svaren varierar. Min syrra har alltid blixtsnabbt svarat mjuka mackor med ost, min käre sambo kör på havregrynsgröt med lingon och min kompis Sophia vill ha ugnsstek kyckling med gelé. Inga super höga krav med andra ord. Min chef svarade hängmörad oxfilé och tyckte frågan var supersuspekt... Han undrade nog vad jag var ute efter med min lilla undersökning...

Själv har jag alltid stått och vägt mellan sushi, fil med flingor eller spagetti och köttfärssås, men inte kunnat bestämma mig. Efter dagens lunch är det dock avgjort. Pasta Bolognese, jag skulle äta dig med glädje till såväl frukost, lunch, mellis och middag:-)

Vad väljer du?

5 kommentarer:

  1. Skulle välja :
    Rimmad Torskrygg med en fräsch sallad och brynt citronsmör , pocherat ägg , dill krutonger samt ugnstorkad parmaskinka

    SvaraRadera
  2. Kom igen Kocken, varje dag???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Why not??
      Till frukost äter du bara ägget :-)
      Sen kan man ju välja och äta allt eller bara köra salladen , bara fisken alt parmaskinka sallad !!:-)

      Radera
  3. ingen tvekan alls...precis som LIZA....OST SMÖRGÅS
    mjukt bröd med god ost...morgon ..middag och kväll!!!

    Kram Stina och fortsätt njuta av din semester
    med dina härliga flickor ...och Patrik förstås...
    ni klarar ju allt nu efter husvagns testet..
    alla små förtretligheter som finns på vägen
    många glada skratt ger din blogg mig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar även dig och din familj en härlig sommar! Så glad att du följer med här på bloggen! Kram Stina

      Radera