Powered By Blogger

lördag 30 juni 2012

Tjejpartaj av olika karaktär

Igår blev det festligheter x 2, något som känns i huvudet idag. Men kul var det, så lite blykeps är det lätt värt!

Det första partajet var treårskalas för bedårande söta Nellie. Man kan ju lugnt konstatera att ett gäng tjejer i åldern 2-4 år vet hur en riktig fest ska gå till, dom körde på det beprövade konceptet "fullt ös -medvetslös".

Det badades, lektes, åts marängswiss och fiskades i fiskdamm, allt i ett tempo som gjorde oss vuxna gröna av avund, jesus vilken action dom där små liven pallar med när dom får lite socker i systemet. Moa hade för övrigt kläder på sig halva kalaset. Körde helnaket enbart sista timmen. Det tar sig.

På kvällen blev det tjejpartaj på Riva med ett gäng sköna bönor. Så nice att dricka drinkar, käka, och ha intressanta diskussioner med dessa babes. En het potatis, som skapade mycket diskussion igår, var "brasiliansk vaxning", och fördelarna/nackdelarna med detta fenomen.

Jag nämner inga namn, men det finns erfarenhet av denna konstform i mitt middagssällskap. Ho, ho jag satt med öppen mun och gapade när det gavs detaljerad information om hur dessa behandlingar utförs.. Kände mig lite som en pryd pensionär i sammanhanget:-)

Dansgolvet fick ett kort och intensivt besök innan jag drog hem till sängen, men jag fick känslan av nattvandrande förälder när jag stod och försökte släppa loss till Jennifer Lopez senaste hit. Folk runt omkring mig såg ju ut att knappt ha lämnat moppe-åldern. Jag som trodde det var minst 23-årsgräns på Harrys, det kändes mer som jag hamnat mitt i ett högstadiedisco.. Alternativt är det jag som börjar bli gammal. Hua, hemska tanke..

Anyways, otroligt trevlig kväll med fina vänner, och helt oväntat kom jag även hem med en brudbukett från denna kväll?! Kanske ett tecken på vad som komma skall. Darling, ner på knä nu!

Nu blir det frukost med två små speedade barn, som tycker morsan är astråkig som vill sova klockan 07 en söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar