Powered By Blogger

tisdag 10 juli 2012

Yoga och Bamse

Moa tar sig en siesta, Maja och jag hänger i skuggan på balkongen och Patric softar i "vuxen-poolen". Gött att få lite egentid. Synd att vi inte får så mycket egentid ihop bara, nästa gång får mormor och morfar hänga med som nannys åt kidsen=)

Innan lunch idag körde jag ett yogapass. Ett, hmmmm, väldigt annorlunda yogapass. Jag är ju van vid typen "poweryoga", här var det ett helt annat upplägg.  Jag borde anat oråd när instruktören tände på ett knippe rökelser och började göra konstiga ljud med struphuvudet och bad oss sluta ögonen och hitta vår inre ande... Ehhh, ok. Sen fortsatte det i samma stil, vi har hummat skumma mantran i kör och tränat på att hitta våra "anal-lås". Bland annat. Tror inte jag återvänder till yogaklassen imorgon, lite för flummigt för min del, men det var en spännande upplevelse...Minst sagt.

Idag har barnen dessutom ÄNTLIGEN fått träffa Bamse. Detta hotell marknadsförs som ett Bamse-hotell och i reklamen jazzar Bamse och hans vänner runt på området och busar med barnen på heltid. Så ser det ut i broschyren. Så är det inte. Vi har letat efter björnen och hans polare sen vi anlände och vi har inte sett röken av dom, vi började starkt misstänka att Bamsedräkten angripts av mal eller att Bamse helt enkelt sagt upp sig från sitt gig. Men, idag dök han iallafall upp, både vid frukosten och vid poolen. Lyckan var total. För såväl barnen som mamma, som slipper höra Bamse-tjatet ett tag=)

Annars har ju det här hotellet några egna maskotar som promotas hårt. Bofo, en giftgrön hund med rymdcape och solglasögon samt en rosa katt i silvriga lårhöga stövlar, som jag glömt namnet på.  Dessa djur kör show på tyska och engelska varje kväll, och jodå, kidsen börjar gilla dessa skumma figurer rätt bra. Kanske dags för Bamse att gå i pension och lämna plats för yngre förmågor??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar