Powered By Blogger

lördag 11 augusti 2012

Tantfika

Vi har packat ihop oss och dragit ut till landet för lite skönt helghäng. Kidsens blodsocker dalade och kaffesuget var stort hos oss vuxna, så vi körde förbi Finspång på en fika innan vi landade ute på torpet.

Åbergs konditori är ett riktigt hederligt tantfik. Kaffekopparna är små och bryggkaffe är det som gäller, beställer man en latte ser damerna bakom kassan ut som frågetecken. Gräddvaniljbullarna är tunga, sockerstinna och helt underbara och utbudet av småkakor är enormt. Jag skulle tro att fikagästernas medelålder ligger på nånstans runt 76 år. Lovely. Jag älskar att man fortfarande kan hitta fik som vågar vägra jättemuffins och 38 olika sorters kaffe.

Nu ska jag dra på mig gummistövlarna och ge mig ut i skogen. Själen skriker efter att få klampa runt i mjuk mossa, insupa doften av granbarr och lyssna på tystnaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar