Powered By Blogger

tisdag 14 augusti 2012

Ägg i annan form

Trodde i ett svagt ögonblick att min käre sambo köpt ny apelsinjuice, men som tur var upptäckte jag missförståndet i tid. En liter hela ägg gömde sig visst i den nyinköpta flaskan. Måste säga att detta påfund känns "very american", förvisso praktiskt som tusan när man ska svänga ihop morgonens äggröra, men jag gillar nog ändå att få knäcka mina ägg själv. Äggknäckning kan vara morgonens roligaste syssla, eftersom jag i 10 sekunder får känna mig som Per Mobergs okända syster, jäkligt trist att behöva bli fråntagen känslan av "tillfällig proffskock"...

1 kommentar:

  1. Haha! Tur att du upptäckte det i tid. Hemma hos oss har vi en liknande plastförpackning, men med endast äggvita. Funkar finfint att ha i helgomletter, speciellt då Alma gillar inte gula och Björnen vill ha mer protein

    SvaraRadera