Powered By Blogger

lördag 25 augusti 2012

En trött, en sjuk, en halt

Jag stoppade barnen i dubbelvagnen och promenerade ner till trädgårdsföreningen för att kolla vad "familjens dag" hade att erbjuda. Jag tyckte det var ett rätt så trevligt arrangemang med diverse aktiviteter som kidsen uppskattade, bl.a. leksaksloppis, hoppborg och teater. Vi blev även bjudna på korv av morfar som stod där och jobbade åt Lions. Ena dagen ekonomichef nästa dag korvgubbe, ombyte förnöjer! Är stolt över att han engagerar sig ideellt!

Vi drog även ner en snabb sväng på stan, hälsade på mormor på Apoteket och laddade upp med Panodil, eftersom Maja verkade hängig. Även Ronaldo fick besök och jag köpte surdegsbröd med valnötter. Detta bröd är mer än gott, det är ta mig tusan ljuvligt! Värt varenda krona. Tyvärr var kardemummabullarna slut. Tragiskt men sant.

Tjejerna somnade i vagnen på vägen hem så jag passade på att ta en extra lång promenad, för att försöka bli av med lite av min grymma träningsvärk. Sweet Lord, min rumpa och mina vader är helt väck, TRX är definitivt effektiv träning.

Väl hemma konstaterades det att Maja har nästan 39 graders feber, så nu ligger hon nedbäddad:-( Själv ska jag börja ladda för kvällens stora partaj, men mer om det senare!

2 kommentarer:

  1. Harmoniskt! Korv & bröd är ju gottans gott.
    Hoppas barnet kryar på dig

    SvaraRadera
  2. Ronaldos bröd är grymt gott! Jag köper i på mig en massa bröd när jag är inne i stan! Valnöten är grym, men även de de där underbara levain-bröden!

    SvaraRadera