Powered By Blogger

torsdag 2 augusti 2012

Fredag!

Redan fredag gott folk, första jobbveckan är därmed nästan avklarad. Så himla underbart med en helt ledig helg att njuta av!

Jag måste säga att man kommer in i vardagsrutinerna nästan otäckt fort när man börjar jobba, redan nu känns semester och ledighet extremt avlägset. Man ställer mobillarmet på 06.08, plockar fram kläder åt kidsen och planerar vad man själv ska ha på sig, planerar dagislämningar och hämtningar, styr upp matlådor och är slav under planeringspusslet igen. Struktur och ordning råder åter i familjen Sjödin-Svensson, iallafall för det mesta:-) Jag gillar ordning och struktur, men saknar samtidigt spontanitet och frihet som tusan, så det är tudelat...

Jag kollade mitt semestersaldo igår och glädjande nog har jag fortfarande tretton sparade semesterdagar, så det kanske får bli till att plocka ut nån vecka och köpa billig restresa till typ Kanarieholmarna senare i år. Kan vara skönt att ha nån liten morot när höstdagarna känns långa och mörka..

Nehej, dags att koka ägg, fixa kaffe och väcka mina gryn. Själv har jag spenderat halva natten på soffan eftersom det var lika jäkla trångt i vår säng inatt. Hm, börjar nog bli dags att vidta åtgärder innan jag får galopperande ryggskott..

2 kommentarer:

  1. Får inte din stackars man njuta av stillheten i soffan på natten eller roffar du åt dig allt själv din gam?

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Fegt att köra anonymt kära sambo. Nu tar jag soffan inatt igen, så får du kampera med ungarna och katterna i sängen.

    SvaraRadera