Powered By Blogger

onsdag 22 augusti 2012

Lunch och löp

Jag hann med en lunchdate med finaste Marie och Carro på Charken idag. Jag gick "all in" på den kokta torsken med ägg- och persiljesås, barnsligt gott! Den smakade lite annorlunda än firren som serverades i skolmatsalen. Hade lätt kunnat trycka dubbla portioner:-)

Efter hämtningen på dagis åkte jag och kidsen ut till Hjulsbro. Medan görlsen röjde järnet hos mormor drog jag till Lindex och shoppade sjuka mängder strumpor. Upphetsande shopping, not! Men seriöst, någon äter, stjäl eller gömmer strumpor här hemma. Vi har minst 50 udda par. Lika irriterande att varje morgon försöka hitta några strumpor som liknar varandra hyfsat, så man slipper skicka barnen till dagis i Patrics skidstrumpor, vilket råkar vara det enda "hela" paret som har gått att hitta här hemma senaste veckan.

Jag har avslutat kvällen med ännu en date, den här gången i löpspåret. 10 km tillsammans med fina Klara i duggregn och leriga spår. Helt underbart. För både kropp och själ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar