Powered By Blogger

lördag 18 augusti 2012

Symaskin

Syslöjd var definitivt inte mitt favoritämne i skolan. Jag gav mig på att sy en skjorta när jag gick i åttan, det tog två terminer att bli klar. Resultatet fick syslöjdsfröken att börja gråta och bege sig till arbetsförmedlingen för att söka nytt jobb. Typ.

Trots att jag är kass på att sy har jag då och då känt att det vore rätt sweet att äga en symaskin. Kunna köra lite raksöm och eventuellt styra upp nån gardinlängd eller ett kuddfodral (väldigt eventuellt). Vi var inne i en symaskinsaffär i Linköping, men där skulle dom ha typ 3000 spänn för några riktiga vrak. Inte aktuellt.

Döm om min förvåning när vi sprang på en gammal Husqvarna inne på loppisen i Finspång idag. 200 pix och den blev vår. Orange och brun och så nära 70-talet man kan komma. Patric sitter just nu och provkör pressarfötter, underspolar och allt vad det heter och är sjukt entusiastisk. Hm, antar att det blir han som kommer använda symaskinen mest. Som jag sagt tidigare är ju han den husliga av oss två...

Mot blåbärsskogen! Jag vill ha paj till mitt eftermiddagskaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar