Powered By Blogger

torsdag 2 augusti 2012

Grymmaste bilen

Jag tycker bilar och fordon i allmänhet är galet ointressant. Om någon frågar vad vi har för bil så vet jag att det är en Volvo och att den är silvermetallic, i övrigt kan jag inte lämna några upplysningar om modell, motorkapacitet, hur många mil den har gått osv. Jag tycker helt enkelt att det är sjukt tråkig kunskap. Jag överdriver inte när jag säger att en ny tröja från H&M gör mig minst lika glad som en ny Volvo. Typ.

Men, idag gott folk fick till och med jag lite förhöjd puls av en bil. Hyrbilen jag körde på min tjänsteresa till Norrköping var nämligen ett sånt klockrent litet fordon.

För det första färgen; den var knallröd och helt sprillans ny, det riktigt glänste om lacken. Den såg ut som ett nypolerat gigantiskt körsbär. Förstås var den även kliniskt ren inuti. I vår bil ska man inte bli förvånad om man råkar sätta sig på en halv cheeseburgare från McDonalds, en övermogen banan eller fjorton blanketter från försäkringskassan.

Dessutom upptäckte jag världens smartaste grej när jag skulle fickparkera: radiodisplayen omvandlades då till en filmkamera och jag såg exakt vad som hände bakom bilen. Samtidigt gavs det tydliga anvisningar om hur jag skulle vrida ratten, hur långt det var kvar till bakomvarande bil osv. Jag säger bara Halleluja! Slut på svordomar och skrapade fälgar, bara att glida in och fickparkera som ett jäkla parkeringsproffs. Vill ha, vill ha, vill ha!

Vilket märke det var på bilen? Ingen som helst aning, jag tycker ju som sagt att bilar är rätt ointressant:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar