Powered By Blogger

torsdag 2 augusti 2012

Musik och rullader

Jag är verkligen periodare när det gäller träning och musik. Vissa träningsformer kräver förstås musik för att överhuvudtaget kunna genomföras, tänk dig spinning eller bodypump musik, BOOORING!

När det gäller löpning är jag mer ambivalent och lite av en periodare som sagt. Ibland känner jag stort behov av peppig musik i öronen för att kunna ta i ordentligt, men oftast löptränar jag utan musik. Jag har insett att jag tycker om att höra min andhämtning och jag tycker dessutom att hjärnan rensas bättre utan Darin eller Rihanna brölande i örat.

Dagens löptur blev bra. Ingen musik, hyfsat lätta ben, en hjärna som effektivt rensades på jobbtankar och sköna endorfiner som snurrar runt i systemet! Träning när den är som bäst.

Nu har min kära sambo fixat lövbiffsrullader med gräddsås, han är en sån jäkla husmor! Jag blir inte ett dugg förvånad om han även har gjort pressgurka och egen lingonsylt till denna anrättning. Jag tokgillar att dela livet med en man som har gemensamma drag med Per Morberg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar