Powered By Blogger

söndag 26 augusti 2012

Konstig matematik

Linköpings omysigaste café är härmed korat: cafeterian på Biltema. Jädrar vilken deprimerande miljö att dricka kaffe i. Bjud aldrig nån på date här, då lär du aldrig mer se personen i fråga.

Detta café har en deal, kaffe med kanelbulle för fem kronor. Svinbilligt, absolut. Nu råkar det vara så att jag inte ville ha nån kanelbulle, utan jag ville ha en slät kopp. Döm om min förvåning när en kopp kaffe UTAN bulle går lös på 10 kr. Jag frågade tjejen i kassan om jag kunde få en kopp för en femma och bara skippa bullen, men se det gick då rakt inte. Nämen, då tar jag väl bullen och KASTAR den då. Det gick utmärkt, då slog hon in fem kronor.

Jag har definitivt råd att betala 10 spänn för en kopp kaffe och det är inte pengarna det handlar om, det är den så kallade PRINCIPEN. Kanske skicka någon på charmkurs eller på en grundkurs i företagsekonomi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar