Powered By Blogger

torsdag 9 augusti 2012

Hundliv

Skönt "efter-jobbet-häng" i Hjulsbro idag. Jag och syrran pimplade kaffe och pratade om livets små och stora mysterier medan kidsen röjde runt i trädgården med Samson.

Denna hund är söt som socker och snäll som få, men han har noll koll på sin egen storlek. När han och kidsen leker sina vilda lekar flyger tjejerna runt som bowlingkäglor, men dom deppar inte ihop för det. Samson är och förblir en favorit.

Hm, det är väl bara en tidsfråga innan vi får utöka familjen med en hund också. Katter, husvagn, döda möss, vilda barn och så toppa det hela med en hund. Ja, då kan familjen Sjödin-Svensson snart kuska runt med en egen cirkusföreställning. Dock oklart om det finns nån efterfrågan på den typen av underhållning..

När kidsen har somnat (kan vara allt mellan tio minuter och tre timmar vi pratar om) så ska jag antingen vika det enorma berg tvätt som ligger på jäsning i källaren, alternativt gå ut i trädgården och svinga mina kettlebells och hänga lite i TRX-bandet. Jag vet helt klart vilket som lockar mest. Vika tvätt kan vara det tråkigaste som finns. Jag tycker till och med att städa toan och rensa ogräs framstår som roligt i jämförelse..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar