Powered By Blogger

fredag 3 augusti 2012

Ingen puss

Imorse när jag var i färd att stressa iväg till jobbet kom Maja storgråtandes ut på trappan och ropade efter mig. Jag stannade förstås och frågade vad som hade hänt. Svaret som kom fick det att värka till av dåligt samvete i hjärtat: "mamma, du glömde faktiskt att ge mig en puss innan du åkte till jobbet och då blir jag så här ledsen" sa den lilla rödgråtna treåringen med darrande underläpp.

Där och då lovade jag mig själv att aldrig någonsin vara så stressad eller ha så bråttom att jag inte hinner eller glömmer bort att pussa mina barn. Det kommer att komma tider när en puss från mamma är det mest pinsamma i hela världen, så det gäller verkligen att njuta av åren då dessa små varelse välvilligt delar ut sandiga, snoriga, oboy-kladdiga och blöta pussar. Och självklart utbröt det pusskalas på trappan imorse, och alla var nöjda och glada igen!

Nu har hela familjen checkat ut för helg, vi packar och styr och sticker så fort som möjligt ut till landet. Välkommen helg! Hoppas du bjuder oss på sol, kantareller, rabarberpaj och sovmorgon!


Syskonkärlek  på Mallorca -juli 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar