Powered By Blogger

onsdag 15 augusti 2012

Migrän..

Jaha, tack för den. Migränen slog till som en spikklubba i huvudet nån gång strax efter lunch och jag fick knapra piller som om det vore lördagsgodis, för att överhuvudtaget klara av jobbdagen.

Ett tag såg jag min chef i dubbel version, jag hatar verkligen när huvudvärken sätter sig på synen. Det ger mig alltid en känsla av att ha kört Tequila-race på arbetstid, ett ytterst ofrivilligt sådant. Kvällens löpdate blev således inställd och jag satsar på att vila mig i form. "Vila är ju också ett vapen" som Paolo Roberto så klokt nån gång har sagt.

Snällaste lillasyster kom och hjälpte mig med kidsen och vi tog en lugn och skön promenix runt ån. Ungarna matade nån gammal skabbig kanadagås med riskakor och vi hängde i lekparken ett tag. Till barnens stora lycka tog vi bussen hem från stan, eftersom mina fötter skrek "skoskav". Inget genidrag att ge sig ut på promenad i ett par nya ballerinaskor.

Att åka buss är minst lika roligt som att åka till Liseberg. Tycker barnen. 27 spänn för detta trevliga nöje, och dom skulle garanterat inte ha något emot att kuska runt hela med Linköping omnejd i ett par timmar. Ett aktivitetstips till alla småbarnsföräldrar där ute!

Nu lite mat och sen tidigt i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar