Powered By Blogger

fredag 3 augusti 2012

Hängmattan

Äntligen har vi landat i lugnet och tystnaden på landet. Denna fantastiska plats, mitt ute skogen, är verkligen min oas där jag hämtar kraft och laddar batterierna. Det blir extra tydligt hur betydelsefullt detta röda lilla torp är, nu när man är tillbaka i stressiga vardagsrutiner igen.

Min käre sambo tyckte nog att jag såg lite sliten och trött ut, för han uppmanade mig att ta med mig täcke och kudde och gå och lägga mig i hängmattan medan han sövde barnen och fixade vår middag. Det är riktig kärlek det!

Sagt och gjort, här ligger alltså jag och har det gött under ett gammalt Musse Pigg-täcke, lyssnar på svalorna som svischar förbi mitt huvud, njuter av kvällssolen som fortfarande värmer skönt medan hängmattan gungar lite sövande från sida till sida. En bra start på helgen. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar