Powered By Blogger

söndag 5 augusti 2012

Jag -en tant?!

Jag är 34 år fyllda, men ibland känner jag mig som det dubbla, 68 bast med andra ord. Alltså, jag är inte tant på det sättet att jag sparar på presentpapper och återanvänder eller tar med mig inneskor när jag ska på middag, nej tantigheten tar sig andra uttryck, som till exempel:

• jag har börjat älska småkakor. Riktiga tantkakor som typ finska pinnar och hallongrottor. Slår vilken "jättemuffins" eller chokladboll som helst!
• jag älskar lördagmorgnar med kaffe i tantkopp och melodikrysset på radio. Älskar. På riktigt.
• jag tycker Lindex gör snyggare kläder än Gina Tricot.
• jag hör mig själv använda tantuttryck i stil med "det är ju faktiskt en dag imorgon också" om klockan passerat 22.30.

Ja, listan på mina tantfasoner kan göras lång.. Jag tycker dock inte det är oangenämt att ha tantiga sidor, bara lite ovant när det uppdagas. Jag hade ju nån föreställning om att jag skulle förbli en spontan och ungdomlig 18-åring resten av livet. Så fel man kan ha..

Nu ska det städas inför att våra städare kommer hit imorgon. Alltid samma panik dagen innan RUT hälsar på. Sen vankas det visst kantarellomelett. Det blir en bra avrundning på helgen!

2 kommentarer:

  1. Haha va träffsäkert! Jag tycker också att Lindex är bättre än GT (Kappahl håller jag mig från..) och jag vill ha ut mina nattimmar - men Melodikrysset?? Hmm, där är min gräns nådd:-)

    Och RUT.. Vi med. Varannan vecka. Kvällen innan är ett inferno i att ställa grejer på rätt ställe. Men det är kul att komma hem från jobbet den eftermiddagen sen. Det är lätt att det blir köpemat då, man vill ju inte slabba ner i köket!

    SvaraRadera
  2. Ha,ha sant Sara! Vill inte heller slabba ner köket det första man gör, så idag får det bli besök hos mormor och morfar efter dagis!

    SvaraRadera