Powered By Blogger

onsdag 8 augusti 2012

Huvudvärk och Golden Gate

Sveriges värsta huvudvärk flyttade in i mitt huvud under eftermiddagen och jag har tvingats svepa Treo som om det vore shots på en Ålandskryssning. Tyvärr blev jag varken särskilt pigg eller glad av dessa shots.

Efter att ha utfodrat barnen och hämtat Patric på jobbet kändes det som jag hade två alternativ.

1. Lägga mig i soffan, svepa ännu mera Treo, se två värdelösa avsnitt av "Two and a half men" och känna mig allmänt tragisk.

2. Knyta på mig löpardojorna och försöka springa bort den meningslösa huvudvärken.

Det blev alternativ två. På med skorna, fundera ut en lagom lång och skön runda och sen låta kroppen sköta resten. Det gick över förväntan. Benen ledde mig över Linköpings "Golden Gate-bro", sen blev det ett gäng härliga kilometrar i Åbysäcken innan jag vände hemåt igen. Jag upptäckte faktiskt några nya fantastiskt fina löpstigar som jag definitivt kommer att återvända till.

Huvudvärken är borta. Hungern har anlänt. Nu ska jag äta korvstroganoff som om det inte fanns någon morgondag.




2 kommentarer:

  1. Var tusan är detta?! Och grymt att du gav dig ut trots huvudvärk

    SvaraRadera
  2. Linköpings "golden gate" leder över Stångån till Hackefors/Hjulsbro. Man kommer över bron strax nedanför Johannelundsbadet. Åbysäcken (som ligger strax efter bron) erbjuder superfina spår, tror det finns åtminstone 5 olika längder att välja på, det längsta är 7 km. Prova springa där nån dag! Härligt branta backar att kämpa i!

    SvaraRadera