Powered By Blogger

söndag 9 september 2012

Vinst och pass

Japp, då har jag instruerat mitt allra första TRX-pass för "riktiga kunder". Debuten gick faktiskt helt ok, några små missar, men det var förhoppningsvis inget som märktes. Ibland är man lite väl hård mot sig själv.. Det var extra peppande att två av mina bästa vänner var med på passet, så skönt med lite extra moraliskt stöd i lokalen, och jädrar vad dom körde på. Imponerad!

Det är så konstigt det där, jag har instruerat i rätt så många år vid det här laget, förvisso med några breaks bland annat för att föda barn, men när jag ska börja instruera något som är helt nytt känner jag mig verkligen som en rookie igen, och är inte alls mitt vanliga trygga "instruktörs-jag". Jag tror dock att det är jäkligt nyttigt att bli påmind om hur det känns att vara nybörjare och tvingad att gå utanför sin egen "trygghets-box", inte minst för att kunna coacha kunder som precis har hittat till gymet och är nya i träningsvärlden på ett bra sätt.

För övrigt så ringde precis Lasse från Landeryds hembygdsförening och meddelade att jag kommit tvåa i dagens tipspromenad. 110 kronor och en jäkla massa vuxenpoäng rikare:-) 12 rätt, men en dålig gissning på utslagsfrågan gjorde visst att jag missade första pris. Attans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar