Powered By Blogger

onsdag 19 september 2012

120 knyck

Ja, det är ju synd att påstå att jag har svårt att fylla min tid:-) Denna dag har gått i 120 knyck och "dödtid" är ett begrepp som just inte existerar i mitt liv.

Hela jobbdagen har bestått av riktigt bra och givande möten, som dessvärre drog ut på tiden, och jag fick göra en superrush på cykeln för att hinna till dagis i tid. På vägen hem därifrån skulle det hoppas i alla vattenpölar och lekas lekparken= sandiga och dyngsura barn, men dom hade himla kul, så jag lät dem hållas. Hem och fixa middag åt barnen, bada barnen och slutligen röja loss till "lille katt och bockarna Bruse" med barnen. Efter dansshowen bar det av till Coop för lite storhandling. Lika upphetsande som vanligt att bränna en halv månadslön på tvättmedel, fetaost och kycklingfilé.

Nu har jag äntligen landat i soffan med min fina man, okej sambo (när ska jag få kalla honom "min man" på riktigt?!) och han har styrt upp Sveriges godaste kantarellomelett, med svamp och lingon plockade på landet. Sweet Lord vad gott!

Nu borde jag ta tag i det växande berget med ren tvätt och kanske styrka nåt passande plagg att ha på mig på jobbet imorgon, men orkar inte. Tror jag tar och däckar framför "Efterlyst" istället=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar