Powered By Blogger

lördag 29 september 2012

Kvällsträning

Om sanningen ska fram var jag betydligt mer sugen på att lägga en beställning hos pizza-online än att knyta på mig löparpjucken när klockan nästan var 18.30, och hunger och trötthet gjorde sig påmind. Men i dessa lägen gäller det att hitta motivationen och påminna sig själv om hur himla bra man kommer att må efter träningen. Inte alltid så lätt, men sällan helt omöjligt att plocka fram viljan.

45 minuters löpning med inslag av långa intervaller blev resultatet av dagens runda. Trötta ben, rensad hjärna och hungrig mage som bonus. Jag slogs ikväll av att hösten verkligen är här på riktigt nu, för det var mörkt som i graven när jag kom tillbaka från rundan. En mindre tilltalande del av denna årstid.

Dusch, söva barn och sen kanske det ändå får bli en liten beställning till pizza-online. Home-delivery är ju skönare än skönast!

3 kommentarer:

  1. Vilken karaktär du har kvinna ut och springa om lördagskvällarna! Min enda utflykt idag gick t Rusta och Ica Maxi och då tog jag bilen:-) Jo, donnan blir 3 27 feb så jag minns dem som rätt jämngamla? Och skrev jag om trots igår så har hon varit sitt soligaste snorigaste idag, det växlar kan man lugnt säga..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skiljer det ju mindre än en månad på våra minstingar! Det är för övrigt exakt samma sak här: soligt humör ena dagen, åskmoln nästa.. Handla på Maxi kan väl nästan ses som träning, tycker att man ofta springer runt som en galning mellan hyllorna:-)

      Radera