Powered By Blogger

måndag 10 september 2012

Kloak

Jag rullar mot Göteborg. Halleluja! Som plåster på såren blev vi uppgraderade till första klass, och jag har således blivit bjuden på en kopp blaskigt kaffe och en snustorr brownie. Knappt bitter.

Snett emot mig sitter en man som vid tre tillfällen påkallat konduktörens uppmärksamhet för att ifrågasätta varför det luktar "kloak" i vagnen. De första två gångerna var konduktören riktigt trevlig, och meddelade att han tyvärr inte kände någon odör som påminde om kloakdoft, den tredje gången var han mer skarp i tonen och frågade om han skulle fixa en plats i en annan kupé, om nu mannen upplevde doften som så störande. Underhållning på hög nivå. Själv misstänker jag att kloakdoften kan härledas till att den klagande kostymnissen tog av sig sina skor strax efter Katrineholm och släppte därmed ut ett par svett-fuktiga tubsockor på luftning. Det luktar ju inte direkt rosor och gerbera, men att påstå att det luktar kloak är nog att gå till viss överdrift. To be contiuned. Sjukt spännande att åka tåg.

2 kommentarer:

  1. Haha det var roligt att han inte kopplade ihop lukten med sina egna fötter - snacka om självdistans/ not!!!

    Jo jag kommer allt ihåg att vi sågs på Myran och att min son typ välte stället (känns det ju som..) och att vi båda skulle jobba 1 mars efter F-ledighet - fort tiden går! Minns dig som värsta glada tjejen - och det stämmer ju nu när jag läser din blogg!

    Ha det så bra i Götet - business or pleasure?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men, det var minsann du! Så himla kul att vi hittade varann via bloggvärlden också!

      Business i Götet. Tre övernattningar på två olika hotell och tre möten på olika platser. Känns tungt att vara hemifrån så länge, men det är bara att köra. Sköt om dig!

      Radera