Powered By Blogger

lördag 8 september 2012

Middag i min smak

Sweet Lord vad gött det är att ha en man som älskar att stå och slava i köket. Han trivs verkligen som fisken i vattnet när han får stå och svettas över ångade grytor och rykande stekpannor. Och jag klagar inte.

Igår efter min löprunda, när mitt blodsocker var beyond lågt, styrde han upp en middag precis i min smak. Till förrätt serverades grillat surdegsbröd med chèvre, honung och valnötter. Jag dog lite, så gott var det. Kan vara bästa förrätten ever.

Till huvudrätt fick jag en perfekt saftig och lagom blodig entrécote tillsammans med en sallad gjord på röd romansallad, mozzarella, nektarin, kvisttomat och världens godaste dressing. Efter den middagen somnade som ett barn i soffan innan klockan hunnit passera 22.00.

Nu ska vi ge oss ut och röja i trädgården. Jag märker att våra pedantiska pensionärsgrannar, som typ klipper sina häckar med nagelsax, börjat kasta lite onda blickar på vår något mer vildvuxna trädgård.. Bäst att göra ett handtag innan grannsämjan blir alltför dålig:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar