Powered By Blogger

måndag 24 september 2012

Rullar..

Då rullar jag sakta men säkert mot den kungliga huvudstaden. Jag lämnade en glad och en ledsen dotter vinkandes på stationen. Jag ska försöka ha bilden av det glada barnet på näthinnan, men tyvärr etsar sig bilden av en ledsen liten tvååring fast ännu hårdare. Alltid lika jobbigt, fy.

SJ har nåt skönt el-fel på detta tåg, vilket resulterar i extremt ojämn temperatur i de olika vagnarna. I vissa vagnar är det snudd på bastuläge med dryga 30 grader och i andra är typ 10 grader och svinkallt. Jag sitter i en av de kalla vagnarna med handskar och jacka på mig och fryser som tusan. Jag kommer garanterat att ha rimfrost i mustaschen innan vi passerat Södertälje.. Nu lite jobb och kaffe!

2 kommentarer:

  1. Men Stina, vad är det för konstig rektangel bredvid kaffet? Ingen Ajfån? ;)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Jobbtelefonen, lite stenålders I know! Kram fining!

    SvaraRadera