Powered By Blogger

tisdag 18 september 2012

Plus och minus

På minuslistan idag:

• Pannkakorna håller inte ihop. Seriöst, vilken ingrediens har jag glömt? Eller vad gör jag för fel? Jag brukar ju vara master på pannkaksstekning.

• Trodde en kort sekund att örat skulle bli okej efter spolning, men det visade sig ändå vara öroninflammation. En rejäl en. Gah. Just nu är jag totalt döv på höger öra och man tvingas prata med mig som om jag är lite lätt efterbliven. Känns bra inför morgondagens ledningsgrupp på jobbet. Not.

• Jag råkade köpa tonfisk i vatten istället för i olja. Smakar kattmat. Spelar ingen roll hur mycket dressing man dränker den i. Kattmat it is.

På plussidan idag:

• Carema vårdcentral i Berga är grymma. Läkare, sjuksköterskor och receptionister måste gått en riktigt bra charmkurs. Vilket mottagande! Hoppas den höga servicenivån håller i sig.

• Hela familjen är hemma ikväll. Ingen träning eller andra aktiviteter, utan hela skaran är samlad. Det var för länge sedan vi hade en vardagskväll tillsammans. Love it!

• Jag beslutade mig för att avboka mitt möte i Stockholm på torsdag och istället delta i mötet på videolänk. Detta beslut leder förhoppningsvis till att jag slipper drömma om konduktörer och missade tåg inatt.

Plus och minus som sagt! Nu blir det godnattsaga för två nybadade små guldklimpar. Dessa två är förstås det största pluset i mitt liv. Alltid.


2 kommentarer:

  1. Hoppas örat repar sig snabbt och du står ut. Det där med att inte kunna träna är min stora skräck. Jag skulle nog bli en galet jobbig att leva med.

    SvaraRadera
  2. Tack Marta! Leva utan träning är verkligen jobbigt:-( Hoppas, hoppas att jag snart får snöra på mig löparskorna igen!

    SvaraRadera