Powered By Blogger

onsdag 5 september 2012

Sammanfattning av dagen

Sammanfattning av min dag: fått spö av en treåring i memory, inte en utan ett antal gånger, till treåringens stora förtjusning. Tillverkat minst 25 sniglar och 10 fjärilar i rosa modellera. Badat skumbad i sällskap av fyra Barbiedockor, två troll och en prickig plasthäst. Plågat mig igenom alldeles för många avsnitt av Nicke Nyfiken. Plågat mig igenom ännu fler "you-tube-lyssningar" av "jag är en gummibjörn". Ätit Tom och Jerry-kex. Diskuterat fördelarna med att ha på sig mer än strumpor när man ska hämta lillasyster på dagis. Dock utan gehör. Spelat ännu mer memory. Och förstås förlorat.

Tja, det är ju inte riktigt som en arbetsdag i statens tjänst, men ombyte förnöjer och det har faktiskt varit riktigt mysigt att få ha en heldag med min äldsta pärla. Imorgon går vi dock förhoppningsvis tillbaka till vanliga rutiner igen eftersom febern verkar ha släppt taget. Min Nicke-Nyfiken-kvot är dessutom fylld för en lång tid framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar