Powered By Blogger

tisdag 4 september 2012

Speciell VAB-dag

Inga mirakel inträffade under natten, utan Maja vaknade het som en liten kamin. Feber förstås. Efter vissa överläggningar kom vi fram till att det minst dåliga var att jag åkte och höll min föreläsning som planerat, och Maja fick hänga med pappa till jobbet ett par timmar, eftersom han inte kunde få in nån extrapersonal i butiken. Inte optimalt, men en hyfsat okej lösning.

Min föreläsning gick skönt nog riktigt bra. Jag är sällan helt nöjd med mina egna prestationer, men idag flöt det precis som jag ville, och åhörarna var minst sagt engagerade. Fasen vad jag gillar att vara ute i verksamheten och möta verkligheten. Måste ske oftare!

Maja verkar haft en bra dag hos pappa, mest tittat på film och vilat. Sötaste mormor hade kikat förbi på lunchen med lite nyinköpta kläder, böcker, Bamsetidning och färska hallon åt den lilla sjuklingen. Omtänksam som alltid!

Nu ligger sjuklingen nedbäddad och Moa och jag ska fixa middag. Pannbiff är beställt. Bara att sätta fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar