Powered By Blogger

söndag 23 september 2012

Ida-häng och hippies

Min fina vän och kollega Ida kom förbi på en fika tidigare idag. Vi trotsade även vädret och stack till den nya lekparken vid Stångån, som för övrigt fick högsta betyg av kidsen. Vi hade med oss ett gäng gamla torra polarkakor som barnen ville ge till dom "söta" fåglarna i ån. Kandagäss och gräsänder kommer jag aldrig någonsin karaktärisera som söta, jag tycker att dom är läskiga och dessutom lätt aggressiva i sin jakt på brödsmulor.. Barnen var dock mycket nöjda med fågelmatningsprojektet.

Idag orkade jag inte riktigt ta en fight om barnens kläder vilket resulterade i att båda två såg ut som en blandning mellan hippie och påskärring, som Ida snällt uttryckte det: "dom är ju härligt färgglada". Oh yes. Jag vet inte varför mina barn är så himla förtjusta i att gå omkring i alldeles för stora (ärvda) klänningar. Vissa "lekparksmammor" kastade skeptiska blickar på mina färgglada barn, men sånt kan jag se förbi, så länge dom inte fryser tycker jag att läget är under kontroll.

Nu laddar jag för att hålla pass i eftermiddag. Kom igen kroppen, nu kör vi väl ända in i kaklet?!



3 kommentarer:

  1. Haha va söta små tjejer! Igår lät jag min lilla donna åka till Ikea med röda långa julklänningen i manchester och utnötta silverballerina från HM. Jag kände mig också lite… B. Fast hon frös ju inte, tills vi hamnade på Coop och hon i kön gjorde nummer 2 så hon fick åka hem i blöja och kofta. Just det, i den utstyrseln var vi inne på systemet också..

    SvaraRadera
  2. Haha, gulligt ju! Douglas väljer helst pyjamasshorts kombinerat med flanellskjorta..

    Håller du förresten i regelbundna TRX-pass nu? Är så sugen på att prova, men jag vet inte om jag vågar...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Underbart att höra att det inte bara är jag som låter barnen välja outfit själva! Johanna, jag kör pass varje söndag. Nästa söndag kl 17.00 har jag ett baspass, perfekt om man inte provat TRX förut, du är SÅ välkommen! Hör av dig så bokar jag in dig, det vore superkul!!! Kram!

      Radera