Powered By Blogger

söndag 30 september 2012

Fina kunder och japanskt

Söndag och således även en TRX-klass att instruera. Jag var söndags-seg och inte helt peppad innan jag gav mig iväg till gymet, men en full klass med underbara kunder fick igång mig rejält. Trött, nöjd och lätt i sinnet var jag efter den genomköraren!

Min egen mästerkock styrde upp en fantastisk söndagsmiddag åt oss, Yakiniku stod på menyn. För er som inte är helt bevandrade i det japanska köket består denna rätt av tunt strimlad entrecote som marineras i bland annat japansk soya, färsk ingefära och vitlök och steks sedan med purjolök och sesamfrön. Smaklökarna jublar, jag lovar!


2 kommentarer:

  1. Får man fråga var du instruerar!? :)

    SvaraRadera
  2. Efter många år av instruerande på stora gym (senast Feelgood nuvarande Actic) har jag gått till ett litet nyöppnat gym i närheten av där vi bor, EFC. Lite mer småskaligt, nytt och fräscht och med stor möjlighet att påverka:-) Jag hade nog egentligen tänkt att lägga instruerandet på hyllan och ägna min tid åt jobb, familj och egen träning, men det är svårt att släppa nåt som är så jädra kul:-)

    SvaraRadera