Powered By Blogger

tisdag 19 augusti 2014

Visning och lax

Jag och tjejerna har hängt med älskade lillasyster ikväll. 

Vi inledde hänget med att gå på lägenhetsvisning och förstås lyckades mini bli akut kissnödig under själva visningen. Det är ju inte riktigt läge att blockera toan när 70 pers vill inspektera kaklet och duschkabinen, så vi fick helt enkelt gå ut på gården och uträtta behoven. Lämpligt nog fanns det en tät gran som det gick utmärkt att krypa in under. Vad är grejen med att barn ALLTID blir kissnödiga när det inte finns nån toalett inom behändigt avstånd, typ på motorvägen eller i kön på Ica? 

Sis hängde med oss hem och vi har käkat lax, spelat ABC-spelet med kottarna, kollat på Idol och pratat om livet. Pratat en hel del om svunna tider, då syrran hade planer på att börja plugga till kock på Grythyttan och jag närde nån dröm om att bli marinbiolog?!  Svinkonstigt alltihop. Syrran tycker väl att mat är halvkul och jag är HELT ointresserad av alger och surhetsgraden i havet. Tur att vi kom på bättre tankar. 

Nu packa. Imorgon ska jag ut och åka. 

2 kommentarer:

  1. Ludwig blev akut kissnödig på motorvägen igår.. trots att jag frågat innan vi åkte. Det måste vara en kisskonspiration för att driva mammor till vanvett. .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det inte bara är mina barn:-)

      Radera