Powered By Blogger

onsdag 13 augusti 2014

Bye bye utväxt

Sista veckan har jag velat gå runt i huvudbonad. Slokhatt, bandana, turban eller ridhjälm. -det mesta hade känts som ett bättre alternativ än att exponera min utväxt. Herregud nästan 12 veckor sedan jag var och fixade frippan. Det kom liksom en sommar emellan. 

Bästa Sara fixade utväxten, gav mig hårbottenmassage, klippte topparna, bjöd mig på kaffe och frågade ut mig om livet. Att gå till Sara, och få sitta där i drygt tre timmar, med ett gäng skvallerblaskor och bli omhändertagen är som terapi för mig. Och hon får nog agera jourhavande psykolog både nu och då denna ömma västgötska. Det är ju liksom lätt att man öppnar upp sig för nån som står och masserar ens hårbotten och med omsorgsfull röst frågar "hur är det med dig, är du stressad?". 

Jag hämtade nöjda troll hos mormor och morfar som fått plantera blommor i rabatten, äta fisk med HEMLAGAT potatismos och dessutom fått nya barbapappa-klänningar. Love! 

För övrigt går jag all in på att boosta mitt järnvärde nu, så får vi se om det biter. Om ni tycker att jag går runt och luktar rostig skruv får ni gärna hojta till. 


Alltid lika snyggt med en rulle folie i håret. Och miljövänligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar