Powered By Blogger

måndag 11 augusti 2014

Vardag. Vardag.

Plocka upp trollen på dagis. Kuska ut till Tornby och köpa nya gummistövlar, då det enligt förskolläraren var "stora hål i de gamla" (det var det där med att vinna pris som årets mamma....) Det ena barnet hade mycket starka önskemål om "jepard-mönstrade" stövlar, vilket vi till slut hittade. Dock efter att ha snurrat runt på Tornby alldeles för länge.  

Gasa hem i rusningstrafik med två barn som slogs i baksätet. Fixa mat åt en familj med alldeles för lågt blodsocker. Hänga tvätt. Lägga barn, dvs läsa bok och sjunga julsånger. Känns helt rätt med Staffan Stalledräng och Sankta Lucia i mitten på augusti. 

Åka till pappersåtervinningen och slänga  tidningar som motsvarade en hel jävla granskog. Uppmuntra min käre sambo till att skura golv och dammsuga medan jag åkte och storhandlade (muta karln med mandelkubb funkar alltid -golven ser bra ut!) Handla upp halva lönen på kycklingfilé, ost, tvättmedel och 3000 saker till. Packa upp. Konstatera att jag glömde handla hälften av sakerna. 

Krascha i soffan och inse att jag måste gå och lägga mig om 30 minuter om jag ska hinna få mina åtta timmars sömn. 

Gud vilken glamorös måndag. Kidnappa mig PLEASE. Jag är öppen för förslag, men New York, Portofino eller Sturebadet står högt upp på listan. Kan tänka mig en halvdag i Mjölby också. Jag har liksom inte råd att vara kräsen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar