Powered By Blogger

måndag 18 augusti 2014

Hata. Kö.

Seriöst. Jag har 2,5 eller möjligtvis max 3 kilometer till jobbet. Och väldigt ofta är jag så jäkla lat att jag kör bil dit. Det är väl okej när det ösregnar eller ligger 50 cm snö på marken. Men i augusti när solen skiner? Inte fullt lika okej.

Nu när varenda jäkel har börjat jobba igen innebär detta dessutom att: 

1. Jag får köa för att ta mig ut från Skogsgatan varje morgon. Med risk för mitt eget liv brukar jag kasta mig ut i nån trång lucka (lugn mamma, jag har koll alltså..) och uppnå puls på 220. 

2. Jag får köa för att kunna svänga in på Skogsgatan på väg hem från jobbet. Och eftersom jag alltid kommer iväg för sent från jobbet sitter jag och svär åt alla som kör för långsamt eller stannar vid gult. Definitivt inte bra för mitt blodtryck. 

Jag kör alltså bil 2,5 kilometer och avlider nästan vid tanken på att behöva cykla denna sträcka. Sen kan jag utan att blinka ge mig ut och springa en mil på kvällen. Vad är det för fel på mig? Anyone? 

3 kommentarer:

  1. När du kommer på vad felet är, meddela mig tack! Jag är exakt likadan! Katastrof!

    SvaraRadera
  2. Jag har typ lika långt och åkt bil till jobbet i flera år! Och barnen cyklar... Så den här veckan har jag oxå börjat cykla! Stolt!

    SvaraRadera