Powered By Blogger

söndag 10 augusti 2014

Låt mig sova!

Ja. Den här natten har ju varit allt annat än lugn. Är det för mycket begärt att bara få somna in och vakna utvilad åtta timmar senare? Tydligen. 

Det hela började vid midnatt då sovrummet invaderades av Herr Harkrank med efterföljande harem. Jag hatar harkrankar, dom har svinlånga äckliga ben och flyger omkring i helt oförutsägbara banor och landar var fan som helst. Men eftersom min käre sambo var ute på grävlingsjakt var det bara för mig att ta tag i harkrankdödandet på egen hand. Ångest. 

När harkrankarna väl var dödade dök nästa kryp upp -flygmyran. Ett mycket otrevligt möte måste jag säga. Han gav mig ett rejält bett på halsen och ett på ryggen, det sved som satan, och en ny jakt fick upptas. Dö. 

När sovrummet var insektsfritt och jag precis somnat hörs ett jättebrak och efterföljande gallskrik från barnens sovrum. Maja hade trillat ur sängen och troligtvis slagit huvudet i elementet. Näsblod, gråt och tröstande. Klämde ner mig mellan tjejerna och vaknade fem timmar senare med kraftig nackspärr. 

Men varför klaga? Det är söndag och jag kan softa hela dagen. Laddar om med tredje koppen kaffe. 

För övrigt, Grävlingen - Patric: 2-0. To be continued. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar