Powered By Blogger

fredag 22 augusti 2014

Serum och grejer

Min svärfar är ytterst generös. Igår när jag kom hem från Gotland låg det diverse dyra krämer och serum och väntade på mig. Dessa hade svärfar svängt förbi med när han var på väg till Göteborg. 

Vi kan väl säga så här: jag kan utan att blinka köpa min ansiktskräm på Ica Maxi. Ett serum vet jag knappt vad det är. Min svärfar skulle hellre dö än att köpa hudvård på Ica. Han är en man som tar hand om sin hy. Och sitt hår. Och sin garderob. Fåfäng skulle vissa kanske tycka, jag skulle snarare säga medveten. Och aningen bekymrad över att hans svärdotter slarvar med hudvården. Käre svärfar, du skulle bara veta hur mycket produkter jag provar när jag är och hälsar på hos dig. Ditt badrumsskåp är ju värsta guldgruvan. 

Nu ska jag googla på vad ett serum är och hur jag ska använda detta.. Jag trodde i min enfald det har nåt med ormbett att göra? James Bond blir biten av en skallerorm och måste få serum inom 30 minuter, annars dör han? Jag kan vara fel ute.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar