Powered By Blogger

torsdag 21 augusti 2014

Breakdown

Jaha. Så kom man till Södertälje. Och där låter konduktören meddela att det tåg vi sitter på är inställt därifrån och att vi snällt får invänta nästa. På riktigt liksom? 

Nu sitter jag iallafall på ett tåg som rullar och den utlovade slutdestinationen är, än så länge, Linköping. Vi får se. 

Jag roar mig med att googla sorgliga och yberromantiska klipp på YouTube. Nyss såg jag ett klipp där en svinnervös brudgum överraskade sin flickvän genom att stämma upp i "utan dina andetag" mitt under vigseln. Bruden grät. Och jag grät. Om det är tågförseningen eller romantiska män som får mig att gråta låter jag vara osagt. Vi kan bara lugnt konstatera att jag är känslomässigt instabil. Mer än vanligt alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar