Powered By Blogger

torsdag 21 augusti 2014

SJ. Vi är inte vänner längre.

Mötet i Visby gick riktigt bra och 16.40 klev jag på planet mot Arlanda och vinkade farväl till havsluft, saffranspannkaka och mufflonfår. Men jag kommer tillbaka, och då tänker jag stanna längre. Kanske borde ta med mig familjen och flytta dit rent utav, öppna ett vedugnsbageri eller en fårfarm, gå klädd i linnekläder, vara harmonisk och vägra stressa. Kan vara en plan. 

Nu sitter jag fast på Arlanda och förbannar SJ. Tågförsening. Är man förvånad? Skulle dom inte kunna överraska och låta nån resa gå enligt plan? Just nu är tåget 50 min försenat, men det verkar flyttas fram med 10 minuter i taget. Underbart. 

Jag tvingas dessutom äta världens äckligaste kvällsmat -en wrap från "The naked juice bar". Den ser rätt god ut och hälsosam ut, men smakar som ett uppblött A4-papper som man fyllt med en näve valfritt kompostinnehåll. Inte riktigt värd sina 74 kr. Just saying. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar