Powered By Blogger

fredag 22 augusti 2014

Att se världen med nya ögon

Idag tog jag ett sjumilakliv mot att bli vuxen på riktigt. Jag tog mig äntligen till optikern och fixade glasögon. Det satt långt inne. Väldigt långt. 

Mamma och en manlig optiker var mina smakråd och dom slet hårt. Jag har ju som utgångspunkt att jag antingen ser ut som en förvirrad lärarinna som tappat bort sin skolklass eller som en fjortonårig datanörd i glasögon. Efter att ha provat igenom stora delar av sortimentet kunde vi enas om några favoriter och om två veckor kommer jag vara glasögonorm på riktigt. Tre par, med lite olika stuk,  beställdes, beslutsångesten tog liksom över... Men det ska bli väldigt skönt att slippa kisa sig igenom livet.

Nu tar vi helgvila och sticker ut till landet. Min plan är svampplockning, tända en brasa, sova länge och läsa bok. Inget extravagant. Men väldigt skönt.  

Batgirl gör mig sällskap till Finspångsskogarna. Känns tryggt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar