Powered By Blogger

torsdag 14 augusti 2014

Fredag!!

Happy friday gott folk! Denna underbara veckodag som nästan alltid är lite mer efterlängtad än alla andra dagar.

Jag ska fira in helgen med att äta tacos och ostbågar med kidsen (vad annars liksom), dricka ett (eller möjligen två) glas vitt vin och troligtvis somna i soffan före klockan 21.00. Iklädd mysbrallor. Som sagt. Vardagen är tillbaka och därmed även den totala fredagskvällskoman. Happy days! 

För övrigt måste jag komma ihåg att anmäla 4-åringen till ridskola idag. Mini-ridning på Valla ponnyklubb hägrar. Om det lilla livet är taggad? Oh yes! Härligt att se att hon går i sin mammas fotspår och vill bli en riktigt stall-chick med ryktborste och hovkrats i högsta hugg. 

Storasyster är dock inte alls inne på hästar: "jag är inte så förtjust i stora djur mamma". Hon vill börja på handboll. Eller körsång. Eller simning. Eller scouter. Det varierar beroende på dagsform. Frågar du min sambo vill hon börja på karate. Vi får se hur det blir..  

Jag är glad iallafall glad över minis hästintresse. Längtar galet mycket efter att få klappa mule och sadla ponny igen. 



2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Bästa! Jag älskar att båda mina kids är inbitna hästlovers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart Elin! Är du och jag för gamla för att åka på ridläger? Annars är jag på!

      Radera