Powered By Blogger

onsdag 20 augusti 2014

Visby

Jag befinner mig på tjänsteresa i Visby, denna fantastiskt vackra stad. Jag checkade in på Wisby hotell klockan 19.40, fem minuter senare var jag ombytt till löparkläder och redo att kuta ett varv i stormen. 

Hade jag känt efter lite mer ordentligt hade det funnits stor risk att jag landat i den mjuka hotellsängen och blivit kvar där med en påse chips istället för att springa. Av den enkla anledningen kände jag inte efter, utan bara gjorde. Jag vet att aldrig ångrar en löprunda. 

Galet vackra vyer och dåligt fokus på kartan gjorde att löpturen blev några kilometer längre än beräknat, vilse i Visby liksom, men det kan jag leva med. En dryg timme med hyfsad fart och en hjärna som känns betydligt klarare. Gött! 

Nyduschad ligger jag nu och äter räksallad i sängen. Med händerna. Det där med att skicka med en plastgaffel är tydligen inget man gör här på Gotland. Man får helt enkel ta seden dit man kommer, men Jesus Christ vad kladdigt det är att äta räkor indränkta i Rhode Island-dressing utan bestick.. Rekommenderas icke. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar