Powered By Blogger

lördag 16 augusti 2014

Bock och häng med päron

Jaha. Bockjaktspremiär denna helg och min käre sambo sitter parkerad på nåt kalhygge och väntar på att Bambi ska ha vägarna förbi. Jag skulle vara sjukt uttråkad efter en kvart, men han verkar tycka att det är extremt spännande. 

Barnen och jag har roat oss på egen hand och vi har haft en grymt skön lördag med mormor och morfar. Dagen inleddes med att barnens kalufser trimmades till, och helt plötsligt ser dom sin omvärld igen. Frisören fick dessutom pluspoäng eftersom hon tyckte att barnen hade en otroligt fräsch och ungdomlig mormor. Den slitna 36- åriga mamman lät hon dock bli att kommentera:-)

Hem och käka lördagslunch som morfar fixat. Moas absoluta favoritlunch; rostad tomatsoppa med basilika och créme fraiche och pannkakor med grädde och färska hallon till efterrätt. Yummi. 

Hela högen styrde sedan kosan mot Fenomenmagasinet och Valla. Hela högen bortsett från mig då, som fick lyxen att strosa runt själv i affärer, reklamera två par stövlar, köpa jeans, prova löparskor och dricka kaffe. Utan att behöva kolla på klockan och vara yberstressad eller ha två barn i provrummet som dör uttråkningsdöden efter en minut. Gud så skönt! 

Jag hann även kuta ett varv i skogen,  idag med riktigt bra krut i benen, det måste vara alla snabba kolhydrater som jag har boostat kroppen med sista dagarna, frallor och pannkakor ger snabba ben! Det är inte ofta jag gillar regn, men när jag springer älskar jag regn -kanske inte svinblött spöregn, men duggregn i luften är grymt! Perfekt löpväder idag med andra ord. 

Tillbaka till mormor och morfar och ha taco-fiesta och käka lördagsgodis. Gud vad jag gillar att få bli ompysslad. Jag blir liksom aldrig för gammal för att bli omhändertagen av mina kära päron. 

Kottarna sover sött och jag ligger i soffan med hela Netflix-utbudet och en stor påse godis framför mig. Det känns bra. Riktigt bra. 





Jag skulle bli svinskraj om jag stötte på den här karln bakom ett buskage. Han ser ju klippt livsfarlig ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar