Powered By Blogger

måndag 4 augusti 2014

Kvällsaktiviteter

När man har börjat jobba igen och således inte kan njuta av sommarvädret på dagtid får man ju försöka använda kvällarna till nåt vettigt. Alltså inte landa i soffan framför reprisen av Top Model säsong 5 eller städa garderoben. Även om det sistnämnda vore väldigt nödvändigt. 

Igår tycker jag att jag nyttjade kvällen på ett rätt bra sätt. Först hämtade jag hem två barn från förskolan, varav den ena grät krokodiltårar och tokvägrade att gå hem "jag faktiskt vara på dagis, ALLTID". Behöva spendera kvällen med supertrista morsan -hemska tanke liksom. Well, det är ju kul att dom gillar förskolan. 

Hem och utfodra de små liven med mamma Scan (vardagsmatsträsket, inte så varmt välkommen tillbaka..) och efter den delikata måltiden kasta barnen i poolen på baksidan. 

Jag ville träna, men den 30-gradiga värmen gjorde att löpning kändes mindre aktuellt. Jag kunde förvisso ställt mig på löparbandet i källaren, där det är hyfsat svalt, men nej tack. Jag tog istället på mig cykeloutfiten och rastade racern. Det blev en riktigt bra runda och benen fick slita hårt i backarna kring Kolbyttemon. Det känns idag.

Efter träningen åkte vi och kvällsbadade i Stångån. Vattnet i ån känns ju allt annat än klart och friskt, lite mer känslan av dybotten och gamla döda abborrar, men barnen var nöjda. Och jag blev något avkyld. 

Nähej, hög tid att pallra sig iväg mot jobbet och ta tag i dagen. Och livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar